Пренос посмртних остатака

ИЗДАВАЊЕ СПРОВОДНИЦЕ

За пренос посмртних остатака из иностранства у Србију, потребно је прибавити одговарајући документ Републике Србије - спроводницу.

Захтев за издавање спроводнице подноси се у дипломатско-конзуларном представништву.

Захтев подноси неко од сродника преминуле особе или погребно предузеће које су они овластили.

Потребна документа:

  • Попуњен захтев за издавање спроводнице; 
  • Оригинал кипарски извод из матичне књиге умрлих, преведен и оверен код судског тумача за српски језик;
  • Извештај лекара о узроку смрти;
  • Дозвола за пренос посмртних остатака у иностранство издатu од надлежног кипарског органa;
  • Доказ о сродству подносиоца захтева и преминуле особе (уколико захтев подноси неко од сродника);
  • Пуномоћје (уколико захтев подноси погребно предузеће);
  • Потврда о кремацији (уколико се преноси урна);
  • Потврда о обезбеђеном гробном месту у Републици Србији (уколико је преминула особа страни држављанин);
  • Сагласност Министарства здравља Републике Србије (уколико је особа преминула од куге или великих богиња) - ову сагласност прибавља Амбасада;
  • Пасош преминуле особе (оригинал);
  • Фотокопија пасоша подносиоца захтева.

Конзуларна такса:

  • Конзуларна такса за захтев за издавање спроводнице износи 4€ и плаћа се у Амбасади, искључиво картицом.
  • Превод (са енглеског и грчког) на српски језик и овера превода могу се урадити и у Амбасади. Конзуларна такса за превод до 100 речи и оверу износи 51€, преко 100 речи износ се увећава за 1€ на сваких 10 речи.

Напомене:

Уколико ће преминула особа бити сахрањена у некој трећој земљи, али се транспорт посмртних остатака обавља преко територије Републике Србије, потребно је прибавити транзитну спроводницу Републике Србије. За издавање транзитне спроводнице потребна су сва горе наведена документа, као и спроводница државе у којој ће лице бити сахрањено.

За преузимање формулара, као и за заказивање термина за подношење захтева, молимо да се обратите Амбасади електронском поштом.

Истовремено са подношењем захтева за издавање спроводнице, подноси се и пријава за упис чињенице смрти у матичне књиге Републике Србије.

ПРИЈАВА СМРТИ

Пријава за упис чињенице смрти држављанина Републике Србије настале у Републици Кипар подноси се лично у Амбасади Републике Србије у Никозији (или код надлежног матичара у Републици Србији). Захтев подноси неко од сродника преминуле особе или лице које су они овластили.

У складу са одредбама Закона, чињеница смрти уписује се у матичну књигу умрлих по месту последњег пребивалишта преминуле особе, а ако је последње пребивалиште непознато – по месту рођења.

Потребна документа:

  • Попуњен захтев за пријаву смрти у иностранству (Образац 16);
  • Оригинал извод из матичне књиге умрлих Републике Кипар, преведен и оверен код судског тумача за српски језик;
  • Доказ о сродству подносиоца захтева и преминуле особе (уколико захтев подноси неко од сродника);
  • Пуномоћје (уколико захтев подноси овлашћено лице);
  • Фотокопија пасоша преминуле особе;
  • Фотокопија пасоша подносиоца захтева.

Конзуларна такса:

  • Конзуларна такса за захтев за упис чињенице смрти у матичне књиге Републике Србије износи 9€ и плаћа се у Амбасади, искључиво картицом.
  • Превод (са енглеског и грчког) на српски језик и овера превода могу се урадити и у Амбасади. Конзуларна такса за превод до 100 речи и оверу износи 51€, преко 100 речи износ се увећава за 1€ на сваких 10 речи.

Напомене:

За преузимање Обрасца 16, као и за заказивање термина за подношење захтева, молимо да се обратите Амбасади електронском поштом.