Prenos posmrtnih ostataka

IZDAVANjE SPROVODNICE

Za prenos posmrtnih ostataka iz inostranstva u Srbiju, potrebno je pribaviti odgovarajući dokument Republike Srbije - sprovodnicu.

Zahtev za izdavanje sprovodnice podnosi se u diplomatsko-konzularnom predstavništvu.

Zahtev podnosi neko od srodnika preminule osobe ili pogrebno preduzeće koje su oni ovlastili.

Potrebna dokumenta:

  • Popunjen zahtev za izdavanje sprovodnice; 
  • Original kiparski izvod iz matične knjige umrlih, preveden i overen kod sudskog tumača za srpski jezik;
  • Izveštaj lekara o uzroku smrti;
  • Dozvola za prenos posmrtnih ostataka u inostranstvo izdatu od nadležnog kiparskog organa;
  • Dokaz o srodstvu podnosioca zahteva i preminule osobe (ukoliko zahtev podnosi neko od srodnika);
  • Punomoćje (ukoliko zahtev podnosi pogrebno preduzeće);
  • Potvrda o kremaciji (ukoliko se prenosi urna);
  • Potvrda o obezbeđenom grobnom mestu u Republici Srbiji (ukoliko je preminula osoba strani državljanin);
  • Saglasnost Ministarstva zdravlja Republike Srbije (ukoliko je osoba preminula od kuge ili velikih boginja) - ovu saglasnost pribavlja Ambasada;
  • Pasoš preminule osobe (original);
  • Fotokopija pasoša podnosioca zahteva.

Konzularna taksa:

  • Konzularna taksa za zahtev za izdavanje sprovodnice iznosi 4€ i plaća se u Ambasadi, isključivo karticom.
  • Prevod (sa engleskog i grčkog) na srpski jezik i overa prevoda mogu se uraditi i u Ambasadi. Konzularna taksa za prevod do 100 reči i overu iznosi 51€, preko 100 reči iznos se uvećava za 1€ na svakih 10 reči.

Napomene:

Ukoliko će preminula osoba biti sahranjena u nekoj trećoj zemlji, ali se transport posmrtnih ostataka obavlja preko teritorije Republike Srbije, potrebno je pribaviti tranzitnu sprovodnicu Republike Srbije. Za izdavanje tranzitne sprovodnice potrebna su sva gore navedena dokumenta, kao i sprovodnica države u kojoj će lice biti sahranjeno.

Za preuzimanje formulara, kao i za zakazivanje termina za podnošenje zahteva, molimo da se obratite Ambasadi elektronskom poštom.

Istovremeno sa podnošenjem zahteva za izdavanje sprovodnice, podnosi se i prijava za upis činjenice smrti u matične knjige Republike Srbije.

PRIJAVA SMRTI

Prijava za upis činjenice smrti državljanina Republike Srbije nastale u Republici Kipar podnosi se lično u Ambasadi Republike Srbije u Nikoziji (ili kod nadležnog matičara u Republici Srbiji). Zahtev podnosi neko od srodnika preminule osobe ili lice koje su oni ovlastili.

U skladu sa odredbama Zakona, činjenica smrti upisuje se u matičnu knjigu umrlih po mestu poslednjeg prebivališta preminule osobe, a ako je poslednje prebivalište nepoznato – po mestu rođenja.

Potrebna dokumenta:

  • Popunjen zahtev za prijavu smrti u inostranstvu (Obrazac 16);
  • Original izvod iz matične knjige umrlih Republike Kipar, preveden i overen kod sudskog tumača za srpski jezik;
  • Dokaz o srodstvu podnosioca zahteva i preminule osobe (ukoliko zahtev podnosi neko od srodnika);
  • Punomoćje (ukoliko zahtev podnosi ovlašćeno lice);
  • Fotokopija pasoša preminule osobe;
  • Fotokopija pasoša podnosioca zahteva.

Konzularna taksa:

  • Konzularna taksa za zahtev za upis činjenice smrti u matične knjige Republike Srbije iznosi 9€ i plaća se u Ambasadi, isključivo karticom.
  • Prevod (sa engleskog i grčkog) na srpski jezik i overa prevoda mogu se uraditi i u Ambasadi. Konzularna taksa za prevod do 100 reči i overu iznosi 51€, preko 100 reči iznos se uvećava za 1€ na svakih 10 reči.

Napomene:

Za preuzimanje Obrasca 16, kao i za zakazivanje termina za podnošenje zahteva, molimo da se obratite Ambasadi elektronskom poštom.